team-dixon

Alla inlägg den 26 november 2013

Av Annette Olsson - 26 november 2013 20:27

Tisdag 26 november 2013


Har glömt mycket av min spanska men det betyder "En mycket rik kvinna". 

Jag har jag funderat på, att vi i svenskan saknar ett ord som Ricca!

Betyder inte rik vad gäller pengar utan betyder rik på inre glädje, förnöjelse, kärlek, vänskap och helt enkelt en mycket lycklig person. (Fritt översatt, betyder egentligen så mycket mer).

Jag känner mig som en mycket lycklig person, då jag har förmåga att glädja mig åt små vardagliga ting.


T.ex som en avfrostad frys, moppat köksgolv, nybakat bröd, en nyklippt häck (i trädgården), elever som fattar och utvecklas, en hund som gillar att köra lydnad, arbeta och rent allmänt är glad enligt mänskliga mått mätt. Söner som utvecklas, jobbar och har ett bra liv.  


Tänk att efter en tuff arbetsdag bara fyllas av en ohygglig glädje för att frysen är avfrostad, rengjord och så även kylen. Lyxen av att får stoppa in nya friska burkar och matvaror.

Bara lyxen av att faktiskt ha råd till nya friska matvaror, lyxen av en frisk hund, friska söner och egen vigör.

Allt detta som är så lätt att ta för givet.   


Jag tror och upplever att det viktigaste i livet är att "kunna glädjas åt alla vardgens små under".   


Inför julen så behövs inte massor av klappar, överdådiga julbord, tusentals ljusslingor eller en total "Make over" av Dig själv. Kanske bara en stilla stund med ljuv musik och tacksamhet av att vara frisk och förmågan av att njuta av de små vardagliga stunderna.


Lev som din hund i nuet och glädjen över mat, aktivitet och närhet!

Se varje dags problem som en utmaning att lösa på bästa sätt!

Varje brist i kassan som en möjlighet för din egen kreativitet och tankeställare!

Glädj dig över allt vackert du åstadkommer!


Detta är bara en tanke, för jag känner mig så himla glad av avfrostad frys, frisk, härlig hund, och av en vacker advent med tända ljus tillsammans med riktigt goa vänner!    










Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards