team-dixon

Direktlänk till inlägg 3 maj 2015

That´s Amore.......

Av Annette Olsson - 3 maj 2015 17:30

Söndag 3/5 2015

Ny dator och stresspåslag i arbetet, gör inte livet lättare.

En Prins som envisas med att ta sig in i biblioteket, vilket gjort mig fullkomligt tokig.  


Nu förstod jag äntligen att han saknat våra sköna stunder i varsin öronlappsfåtölj, lyssnande på Dean Martin, Amore. Jag bakar en sockerkaka och släpper in honom i biblioteket och han lägger sig i en av fåtöljerna och jag mitt dumma fån förstår vad han saknat.  



I allt städande och putsande har jag glömt bort våra stunder av lyssnande på musik och bara vara, njuta och mysa!  Prinsen lär mig och jag är honom evigt tacksam.   


Flocken som sådan har en fantastisk förmåga att få mig att skratta varje morgon eftermiddag och kväll.

Även om jag blir väckt tidigt varje dag, så älskar jag att se skådespelet, dvs hur Dexter avancerar in i sovrummet. Om jag blundar och låtsats att jag inte finns där så spankulerar Dexter & Dixon in i sovrummet och till gästrummet. Dexter med hög svansföring och ser helt bedårande ut tillsammans med Prinsen. Pussar, strykande omkring benen två helt underbara individer.  


Har också förstått att när Dixon jagar så är det inte jakt utan vallning. Flocken måste vara samlad och gud vad han kämpar.  När Dixon släpps ut i trädgården i väntan på att jag ska bli färdig för avfärd och dröjer för mycket så kommer han till altandörren och katternas takterass. Då händer det som är så sött, han skäller och Dexter står beredd och skriker, jamen släpp in honom matte!   


Jag tolkar allt utifrån mänskliga känslor, kanske idiotiskt men blir förklarligt och lättare att möta.

Just nu testar vi koppel på Prinsen inomhus, för att få Dexter att gå tillsammans med Dixon utomhus inte är helt lätt. 


Inget prat men Dixon och Dexter är riktigt goda vänner och så lika varandra trots att den ena är en katt. Spexiga, modiga, självsäkra och alltid på väg framåt.  

Dixie är ett sant rovdjur, lite envis och försiktig men tar för sig mer och mer, älskar att möta mattes blick och vara nära.   


Laseträningen  har gett gott resultat och matbollarna är guld värda. De håller vikten och är vid mycket god vigör! 



Livet med två katter och en hund är fantastiskt jobbigt men helt underbart!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Olsson - 18 oktober 2015 15:00

Söndag 18 oktober   En fredagskväll i september 2014 hörde jag ett skrik från häcken till min infart. Det var mörkt och genast började jag försäkra mig om det var innanför staketet eller utanför. Viktigt med tanke på att Dixon måste kunna släppas...

Av Annette Olsson - 26 juli 2015 18:00

Söndag 26 juli 2015   Semester     Starten blev blöt i flera bemärkelser, ösregn i två veckor. Toalettstolen dröp av kondens och ständigt rinnande. Bilen reparerad för pengar som stod som spön i backen.  Parasollet kasserat, grillen sönderros...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards