team-dixon

Direktlänk till inlägg 27 april 2013

När allt känns rätt är det gott att leva!

Av Annette Olsson - 27 april 2013 16:41

Lördag 27 april 2013

De senaste två veckorna har vår träning nått höjder enligt mitt tänk!

Uppförsbacken med jobbig vinter och dåliga vibrationer har planat ut och vi har gått in i ett härligt samförstånd.   

Min mail blev kapad men orkar inte bry mig. Tids nog blir jag tvungen att starta en ny mail.....

Det viktigaste just nu är att få den positiva spiralen att bli latent.

Planen att hitta träning som fungerar tidsmässigt har jag löst genom att träna även på Ystad BK, individuellt hos Kent och Malmö när arbetstiderna tillåter.

Dixon svarar direkt på min inställning, vilket jag ju visste.   

De senaste två veckorna har vi nått en helt annan nivå.  Belöningsystem är inte så lätt som man skulle kunna tro.    

Dixons och min tid tillsammans kommer att bestå av 80% vardagspromenader, skogsmys, spår, lek och vardagslydnad.

20% kommer vi att tillbringa på en appelplan vad gäller tävling.

Finns verkligen ingen anledning till att oroa sig för 20% om resterande 80 fungerar. För oss fungerar det att lägga in sk tävlingslydnad i vår vardagslydnad.

Det jag behöver träna på är störningar på appelplan och det gör jag med god hjälp av Prinsen.  


       






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Olsson - 18 oktober 2015 15:00

Söndag 18 oktober   En fredagskväll i september 2014 hörde jag ett skrik från häcken till min infart. Det var mörkt och genast började jag försäkra mig om det var innanför staketet eller utanför. Viktigt med tanke på att Dixon måste kunna släppas...

Av Annette Olsson - 26 juli 2015 18:00

Söndag 26 juli 2015   Semester     Starten blev blöt i flera bemärkelser, ösregn i två veckor. Toalettstolen dröp av kondens och ständigt rinnande. Bilen reparerad för pengar som stod som spön i backen.  Parasollet kasserat, grillen sönderros...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Skapa flashcards