team-dixon

Direktlänk till inlägg 28 september 2014

En natt med flocken!

Av Annette Olsson - 28 september 2014 16:00

Söndag den 28 september

Det inledande projektet att skapa trygghet och se om det överhuvudtaget skulle fungera är slut.  

Mitt delmål var katterna fria och med oss i vardagsrummet vid soffslapp och fria på natten utan stängd sovrummsdörr.

Igår kväll efter umgänge kändes det rätt och jag var helt utmattad efter dagens vedermödor.

När det var tid för natti, natti så vet jag inte var katterna var men Dixon och jag traskade upp till sovrummet och jag lätt lampan i trappen var tänd och sovrummsdörren öppen.

Det var tyst, lugnt och Prinsen la sig tätt intill mig i sk skedställning.  

Jag undrade om katterna var i gästrummet brevid eller där nere. Somnade omgående och sov gott.


När jag vaknade till var det fortfarande tyst och Dixon var inte i sovrummet. Jag gick upp och kollade nedanför trappan, inte i hallen i biabädden.  Förmodligen har han lagt sig i sin bur eller vardagsrummet.

Efter en liten stund tassar två små kattpojkar in i sovrummet och hoppar upp i sängen till mig.

En härlig känsla att ligga o höra hur dom spinner o ligger fint tätt intill.    


Funderade på hur dom lyckats smyga förbi Dixon eller har dom sovit i gästrummet fram tills nu.

Efter en stund försvann katterna och jag hör Dixon som jag lockar på. Han kommer upp och snor min kudde, som jag givetvis ser till att få tillbaka stående med upphetsad hund i sängen.   


Då ser jag Dexter som står o kikar in, Prinsen ser ingenting utan fortsätter rumstera. Dörren är halvt stängd. Om en stund så kommer Dexter tillbaka och Dixon går upp ur sängen, nosar på Dexter och puffar till dörren så den nästan är stängd.  


Jag somnade om med ett leende på läpparna och vaknade utvilad i total tystnad. 

Var alla varit och vad som hänt har jag ingen som helst aning om men vi gick ner i köket och helt plötsligt var alla där. Frukost o kaffe.  


Mitt nästa delmål är att katterna o Dixon ska kunna gosa, sova tillsammans. Dexter o Dixon har redan legat i Dixons bur tillsammans. Dixie har blivit tuffare och lägger sig på rygg för att bli slickad, precis om Dexter. Idag låg Dixie i soffan och lät sig hanteras av Dixon.


Slutmålet är att hela flocken ska kunna vara fria när jag inte är hemma.


Jag är väl medveten om att jag är en snigel, som tar små steg i taget men jag tror verkligen på att lägga grunden stadigt......


Hundträningen har blivit mer effektiv och kommer att bli ännu mer effektiv då detta är helt nödvändigt då tidschemat är tight.


Den riiktiga utmaningen idag och andra dagar är sopning, dammsugning o moppning. Dixie hänger i sopkvasten och Dexter är efter moppning som Bambi på hal is. Lägg till en hund som vill vara med på allt och cirkusen är i full gång.  


Nu Siesta Time!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Olsson - 18 oktober 2015 15:00

Söndag 18 oktober   En fredagskväll i september 2014 hörde jag ett skrik från häcken till min infart. Det var mörkt och genast började jag försäkra mig om det var innanför staketet eller utanför. Viktigt med tanke på att Dixon måste kunna släppas...

Av Annette Olsson - 26 juli 2015 18:00

Söndag 26 juli 2015   Semester     Starten blev blöt i flera bemärkelser, ösregn i två veckor. Toalettstolen dröp av kondens och ständigt rinnande. Bilen reparerad för pengar som stod som spön i backen.  Parasollet kasserat, grillen sönderros...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards