team-dixon

Alla inlägg under december 2013

Av Annette Olsson - 20 december 2013 15:09

Fredag 20 december 2013

Efter en hård november, rent arbetsmässigt så känns ledigheten helt underbar.  

Jag gillar julen och traditioner överhuvudtaget. Men jag har en sjuklig yrkesskada, jag älskar att planera med papper och penna. Städschema ger mig en kick, hur mycket tid går åt till plocka undan, dammsuga, moppa golv och allmänt fix. När grovgörat är klart så vill jag sätta mig ner och planera menyn med tillhörande inköpslista. Sedan vill jag helst av allt även skriva manus med klockslag för alla sk. aktivteter.  

Vilket innebär hur dax dricker vi glöggen?  Till Kalle Anka? När börjar jag förbereda själva julbordet (julafton) utan att missa för mycket av samvaron.  

När ska räkorna skalas och äggen kokas.  När tar vi en härlig julpromenad med hunden?

Hur dags har vi julklappsutdelning? Vem sk vara tomte? Vi ska väl öppna ett paket i taget och alla gissar utifrån rimmet vad som finns däruti paketet, allt för att dra ut på själva utdelningen.  

Hur dags ska vi ha lite ostbricka? När förbereder vi Irish Coffe? Ska vi verkligen titta på någon film?


Ännu värre brukar det bli om min lillasyster med familj från Italien kommer, då brukar det bli ett schema som måste innehålla tid för spontan kaos och glädje..... Våra sammankomster brukar bli ett ständigt justerande av tider och plötsliga infall. Helt underbar cirkus men påfrestande för ett kontrollfreak.  


För det mesta brukar jag vara helt slut efter julbordet och liksom bara låta allt ha sin gång......

först när klockan slagit 24:00 och jag sätter mig, helst ensam och tittar på midnattsmässan ifrån Rom då innfinner den sk julefriden sig.  


Mina söner älskar våra jular och andra högtider men ibland undrar jag hur dom upplever detta år efter år. Jag kan ju bara skylla på min roll som projektledare. Rent egoistiskt så älskar jag själva planerandet.


Om jag bara kunde lära mig att koppla av utan kontroll.

Jag lovar att juldagen blir inte mycket bättre, då tradtion av kalkon med alla dess tillhörigheter ska lagas och serveras.....   


Jag älskar julen men framförallt föreberedelser och långa listor......



Av Annette Olsson - 14 december 2013 16:36

   Lördag 14 december 2013


Veckan som varit, mycket jobb och ingen appelplan. Ibland blir det liksom mer av verkligheten.

Veckans absoluta nollpunkt blev idag, då här skulle städas och fixas.

Talibanförpackning som var helt omöjlig att öppna, min handledspulsåder blev illa hotad av kniv. 


 


Ja, jag köpte en ny ljuslinga vilket på mer än ett sätt gav mig anledning att bli smått aggressiv! Förpackningen talar om Smart Förvaring?

Jätteskratt! Jag ska kunna få ihop 18 meter lång känslig ljusslinga i denna absolut urtjusiga förpackning.


Ljuslinga på 18 meter, vill ju inte vara snål med juleljus. Bara att ta sig in i förpackningen gav mig högt blodtryck. Sen att slingra ut hela de 18 meterna var liksom en historia i sig själv.  Man vill ju inte skada de små bräckliga ljusen . Nu var humöret på topp om ni förstår. Ut med stege och upp i  en helvetets grön buske av något slag med en Syreen som inte kommer att bli gammal.  Fingrarna var helt stela efter detta tivoli.  Det blev en mycket kreativ upphängning som måste justeras imorgon. 


 


För övrigt var dagen givande med lydnad i Ystad och shopping av diverse komplement till julen!









Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards