team-dixon

Alla inlägg den 26 juli 2015

Av Annette Olsson - 26 juli 2015 18:00

Söndag 26 juli 2015

 

Semester    

Starten blev blöt i flera bemärkelser, ösregn i två veckor. Toalettstolen dröp av kondens och ständigt rinnande. Bilen reparerad för pengar som stod som spön i backen. 

Parasollet kasserat, grillen sönderrostad och slängd.

Bra beslut att inte köpa nytt parasoll, lika bra beslut att inte investera i ny grill.

 

Plötsligt sken solen upp i dubbel bemärkelse  

Yngste sonen anlände och med honom solskenet. Fantastiskt underbara veckor med besök på Medeltidsfestival, Ale stenar och Kabusa Design Factory. Vi missade Svedala Rock pga regn och sonen hade varit vid Ivösjön med kompisar. Han hann även besöka Köpenhamn, Paddys i Malmö och Strandliv i Ystad.

 

       

 

Vi hade även en familjeträff via SKYPE med storebror i HongKong, jag fick som vanligt inte en syl i vädret bara enstaka frågor. Modershjärtat svällde som alltid när dom pratar, sådana kompisar och fin kontakt med varandra. Då kan t.om jag vara tyst.

 

Underbara dagar, mornar och kvällar med god mat på begäran. NOT Steaks!

Utan fisk i alla dess former, varmrökt lax med nypotatis och romsås, gravad lax med dillstuvad potatis och färsk panerad torskfilé.

Wienersnitsel, helstekt fläskfilé med husets specialsås och hasselbackare mm.

 

Givetvis en köpt Prinsesstårta som är nummer 1, trots mammas bakande har detta varit favoriten sedan barnsben.

Jag hade glömt hur mycket han kan äta..... Vi pratar frukost, lunch och middag. Vi pratar massor. Kommer ihåg när jag köpte hem 3 kg pasta åt gången.

 

Härliga diskussioner och vi blev riktigt bra synkade. Flocken lycklig och fullkomligt älskade hans närvaro. Katterna var som klistrade i gästrummet, Dixon fick underbara promenader och massor med trädgårdsbus.  

 

Avresedagen och tomheten  

Jag använde ordet vemod, han frågade vad betyder det, jag försökte förklara. 

Själv beskrev han vistelsen som oerhört trevlig och han hade fått nya uppslag och inspiration.

Våra ögon var tårfyllda och vi kramades länge och väl.  "jag älskar dig mamma"!

Även hans beskrivningar till vännerna långt borta talade sitt eget språk.

 

Hundträning som nått en helt ny nivå  

Tjugo minuter två gånger om dagen, operant inlärning och klassisk betingning.

Kontakt, fokusering och lugn. Positionslåda, boxar och Dixons halvstryp.

Resultatet visar sig snabbt och vi har inte hållit på så länge. Vi kan träna både på promenad, inomhus, i trädgården och på appelplaner.  Projektet att göra annexet till Dixons träningsstudio ter sig som en mycket god idé, speciellt idag när vädret visar sig från den sida vi har framför oss. 

Inte att börja om från början, de moment vi tränat är inte ogjort men nu befäster vi det ytterligare och framförallt Prinsen tendens till att ibland nonchalera mig....

 

Omprogrammering av mig och Dixon. Betyder du mycket för Dixon? Patrics fråga. Givetsvis så svarade jag JA!  Fel, fel, fel......  En hund gör bara det den har någon förtjänst av?

 

Ett gammalt men inte helt klargjort sammanhang. Vi kommer att fortsätta med denna typ av befästande och omprogrammering. 

 

Fotografering  

Underbar avkoppling som passar bra tillsammans med hundträning.

Kronan på verket blev fredagens fotografering av Wilda en helt underbar Rotweilertik. Ägarinnan Birgitta Lindgårh Nord blev glad och stolt över sin mycket vackra Wilda och det är tillfällen som jag älskar, att mitt intresse kan glädja någon annan. En vinna vinna situation. 

 

 

   

 

 En vecka kvar av semestern och nu gäller det att planera och suga ut det godaste!

 

 

 

 

 


 

 



Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards