team-dixon

Alla inlägg den 21 mars 2015

Av Annette Olsson - 21 mars 2015 15:45

  Lördag 21 mars 2015


Många som är runt fyrtio tycker det är jobbigt att fylla 45 eller 50 år.

Kan bara säga det är fantastiskt att vara över 60 år.  

 

Jag behöver inte bevisa någonting för mig själv eller andra. Jag behöver inte en massa prylar. Jag vet vem jag är och kan bara njuta av allt det goda.

Njuter av allt det vackra struntar i måsten ibland.  

 

Gör det jag vill göra och ingen kan tala om för mig vad jag bör göra, för jag lyssnar inte ändå!  

 

Gör bara det som ger mig glädje och inspiration.

 

Lyckligt lottad med några tidskrävande intresseområden.  

 

I mitt fall; utan priorteriingsordning: Matlagning, trädgård, hundträning, fotografering och givetvis umgänge med famlj och vänner.

 

Tänk vad underbart att inte få tiden att räcka till, livet blir ju inte långtråkigt.  

 

Fotograferingen har tagit mig till en helt ny nivå av betraktande.Träffar spännande människor som kan och jag måste "plugga", ta kritik och förkovra mig och utveckla kunskaper.   

 

Matlagningen ger mig en meditativ skönhet, speciellt Per Morbergs matlagningsprogram som är filmade på ett vackert sätt och jag kan kopiera lugn med god matlagning.  

 

Hundträningen ger mig utmaningar och en fantastisk känsla av att leva nu, i vår egen bubbla, en individ jag bara kan styra med lugn och sunt förnuft.  

 

Trädgård som ger mig träning av alla småmuskler och en förståelse för att ta en sak i taget.  

 

Katterna lär mig att njuta, andas lugnt och inse hur lite vi människor vet!  

 

Mina söner gör mig stolt och visar på att allt har jag inte gjort fel.  

 

Jag vet att sista hälften är nu! Det gäller att ta tillvara på den tiden och allt det goda.

 

Känner djupt för alla de som inte har någonting att ägna sig åt. Otroligt viktigt att fortsätta hela tiden.

 

Jag vill tacka livet!   

 

 

 Dexter sover!

 

 

 

 

 

 

 

 

   

   

 Dixons fina knapp!

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards