team-dixon

Alla inlägg den 28 december 2014

Av Annette Olsson - 28 december 2014 14:12

Söndag 28 decembe 2014

Ingen tid för blogg, totalt stesspålägg sedan november. Men livet har fortsatt och min mentala träning bestått av min flocks utveckling och inveckling.    

Deras utveckling har således sedan igår kväll gett Dixie en topposition. På soffryggen utsträkt och avslappnad, Dixon kommer in och lägger sig i soffan och Dixie ligger lugnt kvar..... Detta ä stort för Dixie och även för Dixon.   

Nu har vi alltså uppnått målet Dixie den försiktige står emot och kaxar till sig.  Dixons ögonvitor syns när han kollar Dixie....... Lite svårt för storebror att acceptera!  


För övrigt under Sällskapsresan 2:Snowroller, så visade Dexter på den äventyrsälskare, Byggare Bob och tekniskt intesseade han är. När helikoptern kom och lyfte rusade han fram till TV:n och stod på bakbenen. Det är sånt som räddar SVT:s repriser för min del.


 


Dixon gillar Djungelboken med smygande panter och för övrigt skällande hundar som han inte gillar utan vänder sig om mot mig och frågar! Är det här verkligen ok? Dalai Iamas skratt var inte ok enligt Dixon.  


Brasa för första gången för katterna och jag var tvungen att sätta upp nätet.


 

Skåpen under bokhyllan är intressanta och Dixon hejar på.


Idag har Dixie lyckats med att förstöra anordningen för persiennens "stanna kvar" i  hallfönstet, ivrigt påhejad av prinsen och Dexter.


Jag lever i ett underbart inferno när mat ska arrangeras, tre mot en.

Men dom är friska, energiska och trygga alla tre. Det är jag evigt tacksam för!


 








Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards