team-dixon

Alla inlägg den 29 oktober 2014

Av Annette Olsson - 29 oktober 2014 19:30

Onsdag 29 oktoer 2014


Ibland undrar jag vad som är bäst? Planering, kalkylering, analys och kontroll eller bara intuitiv känsla.

Bara kliva ut ur bekvämlighets och trygghetszonen och följa flödet!


Vid alla mina beslut här i livet har de bästa besluten blivit de som bara blir, utan någon som helst planering eller kontroll.  De beslut jag inte tar utan bara gör, uppriktigt vet jag inte riktigt vad som händer och senast när en sådan handling skedde var när två katter, varav den ena skrek i häcken.

Det fanns ingen som helst planering eller aktivt beslut. Jag bara körde med Dixon i bilen och köpte en transportväska, mat, skålar, kattlåda, sand och íntalade mig själv för kontrollens skull, en vecka ger jag detta.  


Ja, efter en veckas idog träning och tillvänjning så var jag ju såld och Prinsen oxå. Vi fixade det, vilket jag aldrig trodde skulle vara möjligt med Dixon.

Den motor, jakt, kamp och en del skärpa helt omöjligt.

Inte så att han är elak men ägande och vakt, nej omöjligt..............


Nu blev det inte så. Och helt plötsligt har jag förstått att det finns ingen som helst anledning att försöka

styra, ställa, analysera och kontrollera (har man tagit fan i båten får man ro den i land)   


Samma sak när det gällde Dixons intåg, när Shiva fick somna in så skulle jag enligt plan vänta till påföljande sommar innan ny valp införskaffades. Inte blev det så! Efter promenad med Lena och Diza på stranden med en Dixon som aldrig gått i koppel och betedde sig som en Mustang så var det klippt.


Slutledning av detta blir att planera, analysera, styra och kontrollera för tävling är precis samma sak.

Bara att följa "The Flow" och köra. Går det inte får jag försöka igen.


Att se Dixon få torrfoder med ungnötslever i och Dexter ställer sig på bakenbenen och nästen kryper ner i Dixons matskål medan Prinsen äter är en upplevelse en sann kontrapunkt och bevis på att "djur kan".


Att missa allt det underbara fina och stundom jobbiga vill jag inte. Från och med nu när jag ser tillbaka på alla sk beslut så är dom känslomässigt styrda dom absolut lyckosamaste!

Bara att släppa taget och köra. "Fuck Your Fears".   Follow the Flow..........



                   


 

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards