team-dixon

Alla inlägg den 1 juni 2014

Av Annette Olsson - 1 juni 2014 14:30

Söndag 1 juni 2014


Exteriörbeskrivning för korning i Stehag.

Ett kärt återseende av Stehag och minnena av Shiva kändes in i hjärteroten.    

Det började inte så bra, jag visste inte att där skulle vara en valp/unghunds specialutställning.


Så första problemet blev att betala parkeringen men med ödmjukhet och erbjudande om att hämta kontanter efteråt så nöjde sig förstående vakter med 25 kronor istället för 50.


Sedan blev jag nervös! Det var ju en exterörbeskrivnng jag anmält oss till......... för att slippa

ringträning och allmänt ståhej.  


Väl i klubbhuset tog Snuffi hand om resten och förklarade att vi hade en särskild liten ring längst ner.

Då vände det så att säga, bra  och nära min parkering så vi slapp gå igenom springande, ropande, tjoande, smackande och pipande folk.


Men ett förbannande skällande från alla dessa hundar och inte minst de i bilarna.

Rastrunda i stekande sol och därefter Dixon in i bilen med lucka öppen och hänglås på.


Underbara Dixon är som alltid tyst!!!!  

Vi var ekipage nummer två, så jag tittade på ettan och det tog sin tid kan jag tillägga.


Undertiden insåg jag att detta var ett  utmanande slutprov på vår miljöträning, skällande, hoppande hundar och människor som beteede sig minst sagt konstigt. Stora fotbollar med snöre, pipdjur till förbannelse, folk som gömde sig i buskarna, kluckande, smackande och bara några meter från vår lilla fyrkant.

Men har man tagit "fan i båten får man ro iland".  


Beskrivare : Ulrica Bark, sympatisk, trevlig och jag gillade henne direkt.


Dixon tycktes förstå allvaret direkt när jag lotsade honom från bilen och förbi två killar som shamponerade in något lödder i sin tik.......   


Väl framme så hälsade vi och Dixon liksom bara följde med i fyrkanten, tittade intresserat på de i tävlingringen men följde med fint i trav något varv. Hela tillställningen blev förbluffande med en Prins som stod stilla på mitt kommando och lät sig mätas, stå stilla, plockas i munnen, på benen, kulorna, tassarna och rent allmänt just stå stilla. Mätning av manken blev ett oroligt moment för matte då Dixon gjorde lekinvit och försökte komma undan.

  

Ulrica förstod direkt och hon fick ta över kopplet, matte några steg bort. Fixat och klart. Sedan hade vi nytta av han i busken, för då ställde Dixon upp sig exemplariskt efter att jag viskat; pass på, var är busen?  


Slutpläderiingen blev minst sagt helt underbar! En underbar schäfer, glad, lekfull, följsam och konstitutionsmässigt helt prefekt . En hund som både jag och uppfödaren borde vara mycket stolta över. Övervägande delen ettor några tvåor och en 6:a för inte tillräckligt pigment. Godkänd.


Glad men absolut mest stolt över Prins Dixons uppförande som var exemplariskt.  Ett kvitto för matte!



 



Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Skapa flashcards