team-dixon

Alla inlägg den 20 februari 2014

Av Annette Olsson - 20 februari 2014 16:56

Torsdag 20 februari 2014

Jag är ingen vän av IT/tefoniteknik och inte heller av ett digitalt samhälle. Detta har idag bevisats alldeles tydligt.  

Faktum är att jag är ingen äkta blondin ens.   

Nytt avtal med 3G, Router, ny mobil och ca 25 papper, instruktionsböcker mm anlände för 5 dagar sedan. SMS till min nuvarande mobil att den 20 februari är överflyttningen av mitt nummer. 

Tyckte att jag ringer den 20 och begär assistans. Trodde ju att min gamla mobil måste ju fungera då jag har 3 månaders uppsägning.  Det är nu det riktigt roliga kommer: Ingen nätacess!!!!  


Desperat kollar jag den nya mobilen med instruktioner. Vrid ett halvt varv för att öppna batteriluckan.

Går inte med en nagel, inte med skruvmejsel och inga mynt har jag. Alltså kan jag inte ringa till 3 inte ringa överhuvudtaget. Irriterad på att jag ska betala 3 månaders uppsägning på en mobil jag inte kan ringa på.  Det där med att ett nummer flyttas fattade jag inte. Nu får du lov att skratta.  


Letar efter mail till 3G, NOT! Nästa taktik är att hitta en butik nära mig. Finns en sådan i Ystad, så imorgon tar jag med mig alla paket och skrattar hela vägen till butiken. Det kommer att bli ett tålamodskrävande möte för personalen. Jag kommer nämligen att skriva upp mina 50 frågor...  


Således är jag helt i händerna på en trött försäljare imorgon.  Detta till trots så kopplar jag av med att ingen kan nå mig via telefon. Jag kan helller inte nå någon via telefon. Alltså ingen telefonassistans är möjlig och kan heller inte ringa min gamla operatör och ställa frågor.


Vad jag skulle vilja haft är ett förtydligande av vad som händer rent tekniskt den 20 februari, jag hade lika bra kunnat varit bortrest, inlagd på sjukhus. Hade jag förstått hade det varit bättre att vänta dessa tre månader.  Det ska jag klaga på.  

Nu tänkar jag emellertid att njuta av min telefonlösa och fria tid. 


Hade vi levt i ett torrare klimat kanske röksignaler varit ett bättre alternativ.




Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Skapa flashcards