team-dixon

Direktlänk till inlägg 2 september 2013

Absolut FLOW!

Av Annette Olsson - 2 september 2013 19:17

Måndag 2 september 2013


Just nu idag och föregående veckor efter semestern så upplever jag Flyt i tillvaron. Mycket beroende av lysande träningsresultat som ger en positiv spiral.  Men även min avslappnade inställning till arbete och andra måsten!  Våra träningspass i Ystad blir bara bättre och bättre, allt slit med tråkig miljöträning har gett resultat. Nu tränar vi markeringar och det är inte absolut det roligaste, eftersom jag precis som Dixon gillar fart och fläng.......  Men samtidigt visar det sig att det ger resultat, nu gäller det bara att befästa. Att se Dixon lös är en njutning speciellt eftersom han bara är fokuserad på mig. När han jobbar är det vi. Detta har jag aldrig tvekat inför. Men mjuka inkallningar har inte varit en höjdare......  

Vilket gjorde mig osäker. Det redde vi ut och behövs det så blir jag svart en gång till.   


Mycket av vårt flyt beror på fantastisk coaching av Annelie och träning av mig. Men också av Jessica som gett mig möjlighet att promenera tillsammans med hennes hundar. Jessica är lugnet själv, vilket jag behöver.

Annelie kräver och taggar vilket jag också behöver. Helt underbara människor!   


Dixon och jag är tillsammans lika känsliga för energier, på gott och ont!

Han reagerar direkt när jag blir spänd, dessutom är han dominant, har skärpa och en hel del motor.

Det bästa är att han gillar att träna lydnad och enligt andra har bra kontakt med mig. 

Dessutom har jag fått en BOOst av klippning och sommarkyssta slingor idag, så nu känner jag mig redo att besegra världen!   

 
 
Jessica

Jessica

4 september 2013 15:22

Härligt att det går åt rätt håll:)

Vi får ta en promenad framöver:)

http://www.yrlabus.se/bloggen

Annette Olsson

7 september 2013 17:37

Jessica du är guld värd för ditt engagemang!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Olsson - 18 oktober 2015 15:00

Söndag 18 oktober   En fredagskväll i september 2014 hörde jag ett skrik från häcken till min infart. Det var mörkt och genast började jag försäkra mig om det var innanför staketet eller utanför. Viktigt med tanke på att Dixon måste kunna släppas...

Av Annette Olsson - 26 juli 2015 18:00

Söndag 26 juli 2015   Semester     Starten blev blöt i flera bemärkelser, ösregn i två veckor. Toalettstolen dröp av kondens och ständigt rinnande. Bilen reparerad för pengar som stod som spön i backen.  Parasollet kasserat, grillen sönderros...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Skapa flashcards