team-dixon

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Annette Olsson - 25 juni 2013 13:07

   Tisdag 25 juni 2013

Min riktiga semester började igår och det var inte kul!    På morgonen åkte vi till YBK och där var tomt, vår träningen bidde ingen vante utan en pytteliten tummetott. 


Matte mådde inte bra och visste inte varför. När vi kom hem var jag trött ville inte vara ute.

Det enda vettiga jag gjorde var att ringa Teba för att höra om stl och färg på spårselen fanns. Trevliga och hjälpsamma.  

Till slut insåg jag att vila, sova var enda alternativet. Sagt och gjort. Vaknar någon timme senare med en näsa som rann som en kran. Nös och täppt. Allergi? Mot vad? Enda ovanliga växtlighet inomhus är en bukett blåklint, som stått där i några dar.


Idag allt som vanligt igen. Så vi började dagen med vår sedvanliga långrunda och stakethundarna.

Jag kan ju säga att träningen på La Club Malmö är inte uppbyggande för matte........   Bara se till att prinsen har kontakt med mig och är lugn är skiiitråkigt!!!! 

Men ambitionen är att fortsätta med detta under semestern eftersom det är då jag har möjlighet. 

För övrigt letar jag efter hundar och situationer.

Jag är som en jagande hund men tyvärr är problemet appelplanen. 


Idag ny vakthund vid bygget, ursnygg rottistik, hon använde nosen och skällde bara precis när vi kom. Dixons ragg och upphetsning lägger sig mycket snabbt och med köttullar intrycktaa i nosen så var det lugnt. Men vi stannar kvar och han får sitta och helt oberörd fast hunden finns bakom honom. Matte provocerar ytterligare men nu är han nollställd och bryr sig inte. Provokationen innebär att sitta mot hunden. Vi går därifrån i lugn takt.   


Det är inga regelrätta utfall eftersom Dixon är en tyst hund, enligt mig tycker han att skällande hundar är "lite otäckt".  Hundmöten inga problem. Promenader med andra hundar fungerar bra.


Problemet ligger nog snarare hos matte som inte tycker om att han reser sig på bakbenen om bekvämlighetsavståndet blir för nära. Vilket ju beror på matte.


Analysen blir han är inte rädd, släpper snabbt, lyssnar till nej innan, upplever otrygghet när matte blir frustrerad.  Fattar ni vilken psykoanalytiker jag behöver?


Jag tycker mycket synd om mig själv!   Världens bästa Dixon och matte sabbar.


 



Matte mår dåligt och Dixon undrar?

    


Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Skapa flashcards