team-dixon

Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Billig hundförare till Salu!

Av Annette Olsson - 1 maj 2013 16:18

Onsdag 1 maj 2013

En alldeles härlig dag med spårgänget på Malmö klubben!   

Stort tack till Annelie och Christer för en härligt givande dag! Vi fick se hur framåtsändande, rutan och god kommunikation ska se ut. Alla förarna förbättrade sin kommunikation med hunden efter Annelies kärnfulla instruktioner. Allt från hur att hantera koppel till kroppssignaler och belöning. Samtliga ekipage förbättrades synbart.........


Efter att jag haft en katastrofträning   med lös Dixon på Valborg i trädgården, så skrek jag på hjälp och fick mycket goda kommentarer av Metha och Jessica! (Riktigt bra råd som följdes upp undr 1 maj).


Idag la jag mig platt och lämnade över kopplet till Annelie...... Ja, det krävs att man är prestigelös i vissa situationer.  

Med Annelie, ett par korrigeringar i kopplet och Dixon gick som en vältränad hund!   

Jag hängde på Annelie och sprang som en "äggsjuk höna" vid sidan om henne och min Prins, ställde frågor och fick dom besvarade, tittade noga och insåg att jag har en bättre hund än jag förtjänar.  


Det hela måste sett rätt komiskt ut för mina åskådare, det bjuder jag på.  

Småningom lämnades kopplet över till en tilltuffsad matte med tydliga instruktioner hur kopplet ska hanteras! Jesus hur banalt.  

Sedan övade jag på koppelhantering med språngmarsch, gående och svängar. Dixon gick som en svetsad förlängning (åt sidan.)   


Jag kände flytet och rythmen och fick vingar......    Så skitenkelt men svårt. 

Hela vår kontakt på appelplanen blev upplyst av en trygg hund och förare. Några ledarskapsövningar behöver vi tydligen inte göra ännu......


Min lättnad och tacksamhet är stor, appelplanen är inte ett gissel utan en härlig plan när matte kan hantera kopplet. 

Som den totala dåre jag är har jag med mina koppelsignaler gjort Dixon en "Björntjänst".

Men snälla Annelie tyckte vi hade en bra relation (jag och Dixon) dessutom berömde hon Dixon som en mycket trevlig hund.  


Då liksom lossnade all ångest och jag erbjöd Dixon till ett "billigt pris", mina spårkamrater var inte sena att vilja göra ett klipp!!!! Givet svarade jag snabbt att min älskade Dixon är inte till salu.

Kanske någon som vill köpa en mycket billig hundförare?  Ännu har ingen svarat, av helt förståliga skäl.


En bild på Annelies helt underbara Iggy som hon har lagt ner massor av timmar på!        




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Olsson - 18 oktober 2015 15:00

Söndag 18 oktober   En fredagskväll i september 2014 hörde jag ett skrik från häcken till min infart. Det var mörkt och genast började jag försäkra mig om det var innanför staketet eller utanför. Viktigt med tanke på att Dixon måste kunna släppas...

Av Annette Olsson - 26 juli 2015 18:00

Söndag 26 juli 2015   Semester     Starten blev blöt i flera bemärkelser, ösregn i två veckor. Toalettstolen dröp av kondens och ständigt rinnande. Bilen reparerad för pengar som stod som spön i backen.  Parasollet kasserat, grillen sönderros...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards