team-dixon

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Ibland blir det fel fast det är rätt!

Av Annette Olsson - 28 april 2013 15:08

Söndag 28 april 2013

En absolut härlig spårsöndag med ett fokuserat spårgäng.  

Påsläppet på Dixons första spår blev inte bra och kan bara skyllas på matte.  

Däremot är jag glad åt att apporterna markeras, stående och Dixon inväntar mattes knäböjande med "gotter" för ett läggande. Poletten har trillat ner även om lite fel men ett fel som är ok.  

Nu har vi en utgångspunkt som gör att jag hinner med! 

Konstruktiv återkoppling av Sofia och Christer gjorde att påsläpp nummer två blev mer samlat och fokuserat. Tack!   


Att spår nummer två inte var på långa vägar ok det har jag en alldeles egen analys av.


Övriga hundar gjorde bra ifrån sig men en observant iaktagelse från min sida blev att våra hundar är mycket känsligare en vi tror av våra energier! Låter som en "flummig" tanke men faktum är att om man vet förarens status vid tillfället så är det mycket troligt. 

En intelligent B-collie i elitklass som kan sina saker och en utomordentligt god förare även där kan ett litet missförstånd ställa till det. Jag kan inte säkerställa missförståndet men inte berodde det på en dålig hund eller förare.   


Vi kanske borde träna mer på vår egen inställning till hundträning och öva mentalt? Jag vet att jag behöver det. Men det kanske bara är jag!



 
 
Olivia

Olivia

28 april 2013 16:05

Du kikar väl fortfarande in på min blogg lite då och då? :)

http://gussie.bloggplatsen.se

Annette Olsson

30 april 2013 18:21

Klart jag gör!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Olsson - 18 oktober 2015 15:00

Söndag 18 oktober   En fredagskväll i september 2014 hörde jag ett skrik från häcken till min infart. Det var mörkt och genast började jag försäkra mig om det var innanför staketet eller utanför. Viktigt med tanke på att Dixon måste kunna släppas...

Av Annette Olsson - 26 juli 2015 18:00

Söndag 26 juli 2015   Semester     Starten blev blöt i flera bemärkelser, ösregn i två veckor. Toalettstolen dröp av kondens och ständigt rinnande. Bilen reparerad för pengar som stod som spön i backen.  Parasollet kasserat, grillen sönderros...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Skapa flashcards