team-dixon

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Studiebesök hos Pommy´s

Av Annette Olsson - 2 januari 2013 18:13

Onsdag 2 januari 2013


Idag ringde jag Pommerska delikatesser och pratade med Magnus, ägare.

Mycket trevlig och sympatisk person.  

Kalvbröstbenen innehåller skivat oxkött, bröstben från kalv, brosk och produkten är relativt ny.

Vidare berättade Magnus att Pommy´s har en hel del färskfoder och säljer detta över disk och nät!

Givet blev denna matte intresserad och bestämde sig för att besöka dem i Ystad.


Jag misstänkte ju att Dixon varit för glupsk och svalt för stort därför hade jag sparat de två bitar han "kräktes upp".   


Men först åkte vi till Revinge där Dixon fick ett spår och medans spåret låg till sig så tränade vi markeringar.


Jag kan säga att det är inte lätt..... nu tränade jag med selen på, gick bakom honom och visst nosade han på apporterna och matte skriver glad BRA! Liggg! Då ställer han sig och bara står lixom?

Dixon är intelligent men han tycks inte riktigt förstå   Litet drag från min sida och upprepar ligg, Puhhh!

Då vänder han sig om.   Köttbulle i handen så snabbt som förfrusna fingrar kan och Ja! Han lägger sig ner.

Efter en sådan traumatisk övning för mattes del så går vi över till spåret, som trots rejäl vind blev mycket bra och markeringarna något bättre respons men inte OK.

Däremot vinklarna var superbra.  


Vidare drar vi till Lund och inhandlar "Taste of the Wild" med bison kött, bara namnet förlåter priset.  


Sedan gjorde vi ett mycket trevligt besök på Pommy´s, där matte fick "kräkinnehållet" analyserat och ja, det var inte ben utan två rätt stora broskbitar. 


"Shopping on mass" : Fryst tärnad vomb, Laxtärningar, Nöthjärta, torkad tjurmuskel, nötstrupe, fårfett mm. Dessutom fick vi lite smakprover, berättelse om företaget, träffa personal, blev bjuden på kaffe och

information om leverantörer och produkternas innehåll!


Jag kan varmt rekommendera ett besök för att inhandla färskfoder!

Givetvis pratade vi även om Sponsring vad gäller tävlingar!   


Detta blev en superdag med en ny bra kontakt och det läckraste är rådjurshornet Dixon fick, bara för att tugga på. Vill du veta mera om produktutbud så har jag fullständig lista...... 


 


















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Olsson - 18 oktober 2015 15:00

Söndag 18 oktober   En fredagskväll i september 2014 hörde jag ett skrik från häcken till min infart. Det var mörkt och genast började jag försäkra mig om det var innanför staketet eller utanför. Viktigt med tanke på att Dixon måste kunna släppas...

Av Annette Olsson - 26 juli 2015 18:00

Söndag 26 juli 2015   Semester     Starten blev blöt i flera bemärkelser, ösregn i två veckor. Toalettstolen dröp av kondens och ständigt rinnande. Bilen reparerad för pengar som stod som spön i backen.  Parasollet kasserat, grillen sönderros...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Skapa flashcards