team-dixon

Direktlänk till inlägg 17 november 2012

Sveriges BNP kan ökas med hjälp av hund!

Av Annette Olsson - 17 november 2012 18:25

Lördag 17 november

Att vara med hund är en ständig utmaning fylld av glädje och oro! Men mest av allt en upplevelse av gemenskap med andra hundägare. 

   Olga är en av alla dessa trevliga människor jag träffat pga Dixon.

Olga förstår och vill sätta fingret på hur vi tillsammans kan lösa våra problem. Eftersom vi båda bor ensamma och på landet så behöver vi för våra hundars skull kontakt med andra hundar.

Olga talade om sina arbetstider och hur vi skulle kunna träffas, bjöd  hem mig till henne och tillsammans delgav vi varandra mer än vad man gör med sina arbetskamrater på mindre än 20 minuter.

Olga lät sin följeslagare hålla båda tikarna och trippade in för att hälsa på Dixon!!!! Låter simpelt men vilken beslutsamhet och engagemang!

På mindre än två veckor har jag fått Gustaf och Olga som potentiella hundägarvänner!  Lättare än att vinna på Lotto!   

Människor som är mycket speciellt begåvade.

Dixon precis som Shiva har fått mig att lära känna människor och ta del av deras historia vilket gör  mig ödmjuk och glad.   

SBK Malmö med trevliga medlemmar som engagerar sig och ger oss tid och stöd! 

Dogpro med Kenneth och Susanne som delar med och bryr sig. 

FB-vänner som tipsar och hejar på.

Ja tänk hur priviligerade vi alla är som har hund som gemensamt intresse.


Tänk om alla företagsledare hade hittat knappen för gemenskap, viljan att nå målen och engagemanget!

Snacka om att måluppfyllelsen skulle öka med glädje!

Gemenskapen, engagemanget och motivationen skulle få Sveriges BNP att rusa i höjden.  

Varför har ingen forskat på detta? säger en företagsekonom som är helt såld på hund!




  








  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Olsson - 18 oktober 2015 15:00

Söndag 18 oktober   En fredagskväll i september 2014 hörde jag ett skrik från häcken till min infart. Det var mörkt och genast började jag försäkra mig om det var innanför staketet eller utanför. Viktigt med tanke på att Dixon måste kunna släppas...

Av Annette Olsson - 26 juli 2015 18:00

Söndag 26 juli 2015   Semester     Starten blev blöt i flera bemärkelser, ösregn i två veckor. Toalettstolen dröp av kondens och ständigt rinnande. Bilen reparerad för pengar som stod som spön i backen.  Parasollet kasserat, grillen sönderros...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards