team-dixon

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Turbo Ferrari på Dogpro!

Av Annette Olsson - 12 november 2012 19:20

 Onsdag 7/11 - 11/11

KFÖ med tre nya hundar! Två fantastiskt underbara Råttisar och en Hoffe. Mycket trevliga hundförare och förlåt ljuvliga hundar. Vågar inte skriva vad vi gjorde eftersom vi skrivit på ett sekretessavtal, det var banne mig på tiden  

För min del 5 dagar och 13 timmars träning/utbildning per dag. Hundförarna 4 dagar.


Denna matte har inte ringt Dogpro en endaste gång men det kostade på att kolla mobilen varje dag efter missade samtal   Skulle ju kunna hänt något som inte va bra!


Oerhört påfrestande att inte få använda egen hund.  Det är fler än jag som funderar på att gå ner i befattning och bli hundförare igen......


Veckans  höjdpunkt var ändå att komma till Dogpro och ställa sig långt bort i rasthagen (ca 3000m2) och vänta på underverket. Måste erkänna att jag var orolig för att Dixon skulle tveka 

Turbo Dixon Ferrari kom springande i 140 och där fanns ingen tvekan överhuvudtaget! 

På Två ben upp  och pussar.  

Kenneth stod småningom brevid (som den autodidakta psykolog han är). Dixon for emellan oss hoppande upp på oss båda. Sedan tog Dixon ett par repor bort från oss och in emellan delade rasthagar.

Vi kallade och visslade, No Dixon! Antingen visste han att han skulle hem och vi borde in till hundhuset igen, eller så ville han kaxa inför sin sk hundkompisar! 

Största glädjen var emellertid Dixons oberördhet vad gäller hundarna innanför nät och stängsel   

Ingen som helst prestige bara en riktigt glad retsticka....... Kenneth bekräftade mina problem med att ställa en mental status på Dixon. Lugna fina härliga Kenneth insåg Dixons omogenhet. Jag fick detta bekräftat av någon som vet vad han pratar om dvs. att Dixon är en "riktig vild en". Men vansinnigt rolig att leka med. Prinsen har snott ben från de andra hundarna när burarna varit tomma   

Alla sådana små rapporter talar om för mig att Dixon har haft skitkul   Äter som en häst, vild och yster men hörsam och mycket lätt att korrigera endast med bestämd röst. Kenneth är ett proffs på att läsa hund   På väg hem sov Dixon i bilen. Det första han gör när matte öppnat dörren (ok jag hade förberett hundfällarna i buren) var att snabbt gå in i sin älskade bur och kolla läget!!!! Efter att varit Turbo, turbo så var det precis som en annan hund. Han blev med ens lugn sansad och fick mat. 

Han slängde sig bildligt talat mellan mina fötter på sidan och sov   Vi tog en sista kisse runda i trädgården och båda lika trötta la vi oss i sängen. Dixon somnade med huvudet på min mage lugn och trygg!


Slutsats: Dogpro har rätt namn dvs proffs för hund! Lita på din egen innersta känsla men kontrollera med någon du litar på! Jag litar till 100% på Kenneth och kan bara rekommendera Dogpro som bästa hundpensionat om du vill ha omsorg och inte förvaring!  






    




 
 
emma nilsson

emma nilsson

15 november 2012 21:11

tack så himla mycket för dom fina orden på din kommentar i min blogg. Blir så himla glad! :D
Ville bara tacka så mycket, o lycka till med ditt bloggande du med! Ha en fortsatt fin kväll, kramar emma
http://facebook.com/emmanilssonz.se

http://emmanilssonz.se

Annette Olsson

17 november 2012 18:25

Det var ärligt menat! Svart vita bilder är det bästa jag vet! Säker på att du kommer att lyckas! Kram Annette

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Olsson - 18 oktober 2015 15:00

Söndag 18 oktober   En fredagskväll i september 2014 hörde jag ett skrik från häcken till min infart. Det var mörkt och genast började jag försäkra mig om det var innanför staketet eller utanför. Viktigt med tanke på att Dixon måste kunna släppas...

Av Annette Olsson - 26 juli 2015 18:00

Söndag 26 juli 2015   Semester     Starten blev blöt i flera bemärkelser, ösregn i två veckor. Toalettstolen dröp av kondens och ständigt rinnande. Bilen reparerad för pengar som stod som spön i backen.  Parasollet kasserat, grillen sönderros...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Skapa flashcards