team-dixon

Direktlänk till inlägg 2 november 2012

Korrekt MH och någon har användt mitt bibliotekskort!

Av Annette Olsson - 2 november 2012 14:15

Sjukt annorlunda vecka! För dig som är intresserad följer här det korrekta MH-protokollet. Det var som sagt ösregn när vi avslutade och jag kunde inte tyda kryssen på min kopia. Själv blev jag dessutom lite fundersam bl.a på skott. Men när jag var inne på hunddata så blev hela bilden klarare och bättre en min tydning av protokollet. Var så god och skölj!

2012-09-22Domare 1           OLSSON ANN                                               


           

 
 Känd mental status   
 1a.Kontakt hälsning :   3                                                 


                  

  
 1b.Kontakt samarb.  :   3                                                 


                  

  
 1c.Kontakt hantering:   3                                                 


                  

  
 2a.Lek 1 leklust    :   4                                                 


                  

  
 2b.Lek 1 gripande   :   3                                                 


                  

  
 2c.Lek 1 grip/dragk :   3                                                 


                  

  
 3a 1.Förföljande    :   2                                                 


                  

  
 3a 2.Förföljande    :   5                                                 


                  

  
 3b 1.Gripande       :   1                                                 


                  

  
 3b 2.Gripande       :   1                                                 


                  

  
 4.Aktivitet         :   3                                                 


                  

  
 5a.Avst.lek intresse:   3                                                 


                  

  
 5b.Avst.lek hot/aggr:   1                                                 


                  

  
 5c.Avst.lek nyfiken :   5                                                 


                  

  
 5d.Avst.lek leklust :   5                                                 


                  

  
 5e.Avst.lek samarb. :   4                                                 


                  

  
 6a.Överr rädsla    :   2                                                 


                  

  
 6b.Överr hot/agg   :   2                                                 


                  

  
 6c.Överr nyfikenhet:   4                                                 


                  

  
 6d.Överr kv. rädsla:   2                                                 


                  

  
 6e.Överr kv. intr. :   2                                                 


                  

  
 7a.Ljud rädsla      :   3                                                 


                  

  
 7b.Ljud nyfikenhet  :   3                                                 


                  

  
 7c.Ljud kv. rädsla  :   1                                                 


                  

  
 7d.Ljud kv. intresse:   1                                                 


                  

  
 8a.Spöken hot/agg   :   2                                                 


                  

  
 8b.Spöken kontroll  :   3                                                 


                  

  
 8c.Spöken rädsla    :   2                                                 


                  

  
 8d.Spöken nyfikenhet:   5                                                 


                  

  
 8e.Spöken kontakt   :   3                                                 


                  

  
 9a.Lek 2 leklust    :   4                                                 


                  

  
 9b.Lek 2 gripande   :   3                                                 


                  

  
 10.Skott            :   1

I onsdags lånade jag en ny bok på biblioteket. Betalade pliktskyldigast  tio kronor för ett par dagars försening. När jag kommer hem och kollar min mail så har jag fått ett meddelande om att jag lånat tre böcker med mycket konstiga namn  Jag blev oerhört    eftersom jag lånar var och varannan vecka och vet vilka författare sedan 1 år tillbaka! Igår låg jag på låset när dom öppnade och redogjorde för mitt ärende lugnt och sansat till en av de trevliga damerna som känner igen mig. Det var tre st DVD som någon lånat på mitt bibliotekskort 20 minuter efter att jag varit därinne. Nu tror du väl att jag tappat kortet? Nej, för jag använder inte mitt kort utan loggar in på datorn vid allt lån och återlämnande. Mitt bibliotekskort ligger någonstans här hemma har och aldrig varit utanför dörrarna.

Den trevliga damen strök mitt gamla kort och jag fick ett nytt med annat nummer. Sedan säger damen : - När du hittar ditt gamla kort så kan du bara slänga det!!!!!  Svar: - Men om någon annan har mitt kort så har jag ju inget kort att slänga!  Svar: Nej, just det nej!    Mysteriet med bibliotekskortet är fortfarande just ett mysterium. 

"Ändra på det du kan förändra, det du inte kan påverka eller förändra GLÖM"

Nu har bestickslådorna blevit rensade och rengjorda   Med tanke på innehållet skulle man kunna tro att jag blandar drinkar och har cocktailparty var och varannan vecka     Steltons vackra cocktailtillbehör, vinkorkar, istång, kapsylöppnare, några typ långa skedar med hål i och en stång med två små skyfflar längst ut. Skitdyra och vackra men inte använda. Dessa får emellertid ligga kvar i annan låda till eftervärlden, måste bli antika någon gång. Allt nysilver nerplockat i låda, vad gör jag med detta arv från farmor och mormor?  Vidare 10 st irishcoffee skedar????? 

Nu ska här shoppas lite fräsht vardagsbestick  

Efter stora rundan idag fredag åkte vi till Ystad för shopping! Dixon gillar när vi åker runt.....

Matte hittade härliga sk. pyjamasbyxor på Åhlens men utan överdel! Sexigt värre  Killarna kommer att älska detta på KFÖ:n.   Nej, jag köpte en T-shirt till som matchar byxorna perfekt. Sedan roade jag mig med att titta på allt juleri, härligt och för min del alldeles underbart onödigt.

Vidare till ÖB och där kostade jag på mig en AfterEight som är tradition hos oss till jul.

Dixon fick syrenlila bajspåsar och matte två smörknivar. 

Denna veckas hundträning har mest bestått av att gå fint, då Dixon börjat att dra. Jag menar dra Resultat har redan uppnåtts men det gäller att vara observant.  Snart ska Dixon till ProDog och det blir säkert mycket lärorikt (för Dixon). Givetvis kommer jag att sakna och längta medans prinsen roar sig.  Fredag eftermiddag och vi ska inte på fest!  Utan bara finnas till och äta gott!   











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Olsson - 18 oktober 2015 15:00

Söndag 18 oktober   En fredagskväll i september 2014 hörde jag ett skrik från häcken till min infart. Det var mörkt och genast började jag försäkra mig om det var innanför staketet eller utanför. Viktigt med tanke på att Dixon måste kunna släppas...

Av Annette Olsson - 26 juli 2015 18:00

Söndag 26 juli 2015   Semester     Starten blev blöt i flera bemärkelser, ösregn i två veckor. Toalettstolen dröp av kondens och ständigt rinnande. Bilen reparerad för pengar som stod som spön i backen.  Parasollet kasserat, grillen sönderros...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards