team-dixon

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Annette Olsson - 10 september 2012 19:14

Igår söndag besökte vi Dog Pro´s Hundpensionat. Ett angenämt och trevligt besök.

   Dixon nosade av hela rasthagen helt på egen hand. Återkom till Kenneth och mig. Struntade totalt i matte och studsade på Kenneth. Lugna tillsägelser men ack nej Dixon ville ha igång Kenneth, skällde och gjorde lekinviter.   

Helt klart ett överslagsbeteende något osäker! Hur gör jag nu?????

Jag kände mig trygg och det är viktigt även Dixon var lugn.  Bortsett från lekinviterna. 


 


Tidigare hade jag lagt ett spår, kört inkallningar med lina och flåsträning uppför. Allt således perfekt. Planerade även för bad för Dixon på hemvägen. Så blev nu inte fallet, då motorlampan började lysa igen.   Ja, detta var precis innan besöket på Dog Pro så jag tog djupa andetag och ringde MSN.

Kom ihåg orden från Martin, efter att hela motorn varit nedmonterad kan vissa saker vara lösa!!!!


Koncentrerade mig på besöket och försökte inte lösa alla eventualiteter. 

Körde hem långsamt med nedrullad ruta och bad en stilla bön "låt något litet vara löst". 


Naturligtvis släpper mitt lilla huvud inte detta. Måndag morgon lämnar jag bilen och nyckeln i Bengts brevlåda och ringer från jobbet 7.00 Hela dagen fanns det en viss anspänning.  


Hemmavid hämtas "Guldgruvan" och resultatet en liten slang som hoppat ur, förmodligen på den oerhört bumpiga vägen till Dog Pro!  Då lixom släpper alla B,C och D-planer.


Dixon och jag far till Svaneholm och matte är lugnet själv. Fantastisk runda med underbar lydnad och platsliggning med hundstörning, förbipasserande joggare. En man som skrek till när han upptäckte Dixon lugnt sittande, hans hustru bara skrattade åt honom och Prinsen satt så fint och stilla.  


Ja, vad ska jag säga? När matte mår bra, då fungerar det mesta! Jag måste helt enkelt lära mig att inte försöka lösa allt på en gång. Ta det lite piano och inte måla  på väggen!


Som grädde på moset så har jag tagit en spökbild på Dixon!


   

 


Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Skapa flashcards