team-dixon

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

I have a dream!

Av Annette Olsson - 27 augusti 2012 20:06

Jag har en dröm!   

Att alla som har hundsport som intresse ska inse att vi har ett gemensamt intresse!

Inte av att smutskasta varandra, inte vara avundsjuka och missunsamma utan glädjas åt varandras framgångar.   

Det finns så många här på FB, som jag beundrar och blir inspirerad av även om dom inte är SM vinnare.  


Mitt "mantra" är: Jag och min hund blir inte sämre på det vi är bra på! Även om det finns någon som är bättre på detsamma. Dessutom kan jag glädjas åt andras förmåga.  


Min hund kanske inte är den vackraste enligt en officiell bedömning, det påverkar mig inte överhuvudtaget!

Jag älskar och ser min hund som en vacker hund. Precis som alla föräldrar gör med sina barn!


Jag blir riktigt ledsen när professionella och riktigt duktiga människor måste hävda sig och smutskasta varandra. Slut på predikan.


Just nu är jag bara så himla glad att jag och Dixon äntligen fått tillbaka "Guldgruvan"!   

Jag har oxå insett hur påverkad jag själv blivit av livets små missöden.

Dixon har verkat annorlunda, inte lika hörsam och samarbetsvillig! 

Men efter kvällens promenad inser jag att det är jag som blev annorlunda.  Som tidigare sagts och blötts, våra hundar lär oss massor.  

Vill samtidigt rikta ett stort tack till diverse FB-vänner som peppar och tycks förstå!  

Lovar att skriva oftare efter denna min insikt!

Lev väl och lyssna på din/dina hundar!  



   





 
 
Åse

Åse

27 augusti 2012 21:53

Kloka ord MYCKET kloka ord !

http://schnauzeraxl.wordpress.vom

Annette Olsson

28 augusti 2012 19:10

Ord som alla tänker men kanske känns för simpelt att skriva! "Sandlådan" ger hundsporten ett dåligt rykte. Varför inte inspirera,stötta,hjälpa och berömma varandra? Tack Åse för din kommentar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Olsson - 18 oktober 2015 15:00

Söndag 18 oktober   En fredagskväll i september 2014 hörde jag ett skrik från häcken till min infart. Det var mörkt och genast började jag försäkra mig om det var innanför staketet eller utanför. Viktigt med tanke på att Dixon måste kunna släppas...

Av Annette Olsson - 26 juli 2015 18:00

Söndag 26 juli 2015   Semester     Starten blev blöt i flera bemärkelser, ösregn i två veckor. Toalettstolen dröp av kondens och ständigt rinnande. Bilen reparerad för pengar som stod som spön i backen.  Parasollet kasserat, grillen sönderros...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards