team-dixon

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Annette Olsson - 8 augusti 2012 18:50

Gårdagen var ingen hit precis. Tråkigt och på dåligt humör.....

Det verkar som många delar mina tankar om härlig höst men lite för blåsigt och lite för tidigt.

I mellanmjölkens land ska det vara lagom.    Nåväl gick och la mig med en bok av Åsa Larsson "Svart Stig", en olycka kommer sällan ensam! Har redan läst denna bok men tragglade på ändå.


Idag känns det bättre men ändå inte. Skillnaden är att nu är felet på bilen diagnosticerat, positivt ja!

Men det blir dyrt.  

Ikväll gick vi en långis bort till kohagen det var Prinsen värd. Dixon gör givetvis allt för att pigga upp mig, som att hämta kuddar på ovanvåningen och leka tafatt med mig i sängen.   


Tack för att jag har underbara vänner som kör mig så jag slipper dessa eviga kilometer längs landsvägen på morgon och eftermiddag.   Tillsammans med Dixon helt ok men ensam 5.30 inte lika kul.


Imorgon får jag reda på när och hur mycket det kostar och dessutom när lånebilen är möjlig.


Har hamnat i stadiet att jag faktiskt struntar i  hur mycket "deg" det kostar. Har precis avslutat "Snabba Cash" därav mitt osunda språk.....   


Det enda roliga som hände igår var att mitt Duvpar vänslades på balkongen!   Jag var bara tvungen att fotografera dom. Jag gillar nämligen alla mina "stammisar". Lite orolig för att detta innebär pensionärsvarning?  


Det mest spännande som hände på Lördag kväll var att "Outlaws" hyrde Ågården och polisen var där med helikopter, piké och bilar. Jag och Dixon såg endast efterdyningarna när vi åkte mot Vomb, tidigt söndag morgon. 

Idag fick jag inside information.... Så tro inte att vi på landet lever ett liv utan spänning! Hela Skivarp pratar givetvis om detta!  


Slutledning: Jag är tacksam över att vara frisk, ha goda vänner, arbete, en frisk hund, söner som mår prima, en underbar trädgård och att bilen kommer oxå att bli frisk.


       






Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Skapa flashcards