team-dixon

Alla inlägg den 30 juli 2012

Av Annette Olsson - 30 juli 2012 12:44

Underbar morgon i Vomb!

Matte la ett väldigt klurigt spår, snirklade runt och bytte riktning hela tiden.

Satta upp snitslar för egen del och fem apporter av blandad sort.

Under väntetiden gick vi en rastrunda, men i Vombskogen går minsann inte Dixon fint!

Dixon alldeles tokig av alla härliga dofter och drog som en riktig draghund.  

   tittade fram medans matte fick i sig kaffe och Dixon försökte ligga ner, gick inte så bra med alla dessa flugor.


Spontant spårupptag och fasansfull fart, jag hade en hopplös uppgift att slita ner snitslar och hinna plocka upp apporter!

Jag skrek vänta flera gånger,   Dixon vet inte vad vänta är men stannade när jag gapade. Jag fick honom att sätta sig vid två apporter, (vi har tränat på liggande markeringar) men min simultantkapacitet räckte inte till.

Framme vid slutet sätter sig Dixon och väntar på sin belöning dvs bollen.   

Ja, han blev tvungen att vänta medan matte flaxade fram.    

Jag blev överraskad och nöjd över att han löste alla vinklar, snirklar och markerade alla apporter. Stilpoäng för Dixons nosarbete!   

Matte får däremot inga poäng. 

Sedan körde vi lite lina med inkallningar, ff och stanna.


På hemvägen började en orange lampa att lysa på instrumentpanelen, tur att det hände mitt i Veberöd.  Jag stannar och läser instruktionsboken,    stressad konstaterar jag att det är oljelampan fast inte röd.

Har lite olja med mig och fyller på. Lampan lyser fortfarande  

Till närmaste mack och letar efter olja, men se det fanns ingen "Longlife" som bilen brukar få (en gång om året)

Hittar vanlig olja med samma densitet.

- Men se det är nog inte så bra får jag höra av expiditen?  Vaddå?

- Nej hon kunnde inte garantera resultatet.   

 

Ringer min verkstad   och får beskedet köp oljan fyll på och kör lugnt! Exakt ett sådant besked man vill ha i detta ögonblicket.  

På verkstaden kollas lampan som inte var en oljelampa utan motorlampa.

Bilen kopplas till dator och felmeddelande talar om någonting.......  Startar bilen och lampan är släckt.


Slutledning: Viktigt att läsa långsamt vid frustration och lära sig skilja på oljelampa och motorlampa. Fast dom ser likadana ut enligt mig.......  





 

 


Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards