team-dixon

Alla inlägg den 28 juli 2012

Av Annette Olsson - 28 juli 2012 15:20

Denna vecka härlig ur väderlekssynpunkt!   

Onsdag så hackade denna kvinna ogräs på inkörseln i gassande sol. Svetten rann och jag tänkte på hur brun, tränad och nöjd jag skulle bli! Näst intill svimfärdig innan sökträningen.  

Sökträning med trauma för matte.   

Dixon tvärnitade med rest ragg och höjd svans pga doften av en rätt stor plastpåse fylld med blod.

Egentligen tyckte jag han var smart.......

Torsdag besiktning av bil gick si och så. Stråkastarglasen måste poleras!!!! Dum blondin frågar kan jag göra det själv. Men ack nej! Krävs speciella medel, detta är ett vanligt problem på Passaten berättar en mycket trevlig ung besiktningsman...... Kostar 300 kronor per glas. Har redan bokat tid men tänker ställa samma fråga till verkstaden.  


Resolut åkte jag sedan till objektet och frågade vad som varit i påsen. Inget ont utan det har något gått med sig. Träffade Mr and mrs Kennel som bekräftade att det var nötkött och vom, dessutom hade 4 av deras hundar precis varit där. Vi fikade och jag blev tillfrågad om jag ville bli fodervärd för en 20 månaders tik. Vill och vill!!!!! Men hur ska tiden räcka till.

Vi satt och pratade hund i gott och väl en timma. Det visar sig att Mr Kennel är utbildad figurant (skydd).

Vilket ju gjorde honom guld värd.   

Lovade att testa Dixon innan han åker till segrarutställningen.

En kontakt som behövs med tanke på bristen av IPO-figgar. 


Avslutning i torsdagsgruppen blev fantastisk då alla tränat sina hundar och se det lyckades för samtliga med lösrullarna. Alla har gjort fantastiska framsteg men gladast var nog jag!  


Upplevelsen av nöjda, stolta och glada förare kan inte köpas.

Vår polis kom med ett befäl men jag var ute med ekipage så det var endast bilvakten Kent som pratade med dom.

För varmt för att stanna och vänta.   


Jag skickade Dixon medvetet till samma ställe som onsdagen (då kartongen med plastpåsen fanns kvar).   

Inga som helst problem, han vittrade påsen för övrigt var det ett tomslag. 

Vi tog paus och Anne bjöd på kladdkaka som smakade mums!


Fredag småfix i trädgård, började själv måla verandatak, hackade vidare, tvättade plattorna med Yes, vilket gav fantastiskt resultat.

Hade jag haft en högtryckstvätt hade resultatet blivit strålande. 

Vattenkrig med Dixon och köksgolvet ser ut därefter. 

Härlig grillafton och Os-invigning.


Idag Lördag åkte vi till Genarp och matte la ett långt (allt är relativt) spår med vind från alla håll. Gick över förväntan även om nosen var något för hög i motvind, förmodligen berodde detta på för kort liggtid.

Dixon klart påverkad av värmen men fullföljde, tog sina fem apporter och gjorde ett spontant upptag.


Tillbaka i Skurup köpte matte en billig pool till Dixon. Vi avslutade med bad på Mossby Beach. Hela Dixon översköljd av vågor.  


Hemkommen så blåste denna matte upp poolen och började fylla den från vattenslangen! 

Detta var mycket korkat   Dixon jagar ju strålen och den studsade i minipoolen! Dixons käftar slår igen och botten kommer lixom emellan.

Ja, så var den poolen kaputt!!!!   

I dessa lägen kan man inte bli arg bara resignerad över sin egen dumhet.


Nu är det exakt åtta dagar kvar till semestern är över.  

Jag ska bara plocka hallon, körsbär, vika bauta tvätt, måla verandataket, tvätta köksgolvet, hacka klart, ombesiktiga bilen, ut på kvällsöl med grabbarna   och lite annat smått och gott.

Så jag satte mig bara ner och njöt!     


Slutledning: Den riktigt sköna lata semesterkänslan har verkligen landat!  

Annex (Gästhus)


 

Lazy day!


 

 Ja, Dixon Micro poolen är Kaputt!



 


Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards