team-dixon

Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Annette Olsson - 24 juli 2012 17:18

Yes! Idag började morgonen med bad i havet för Dixon och därefter spår. Nittiogradersvinkel, klockrent.

Full lina och djädrar det gick undan! Missade en apport....  


Känslan idag har varit helt otrolig! Äntligen energi vad gäller trädgård och pyssel.

Målaren Rebecca hade fått nyckel eftersom jag var tvungen att köpa ny lina till trimmern. Dixon instängd i sin bur. Hemkommen berättade hon att han varit fullkomligt vansinnig!!!!!  

Trots att hon hade pratat gullegull!

Detta gillade jag, han känner henne. Men kom inte in i mitt hus utan mattes godkännande. Tur han låg i buren.....


Väl ut ur buren så hör jag hur Rebecca säger NEJ! Matte skyndar dit. Dixon ville undersöka färgburken men stannade när Rebecca sa nej.  Rebecca som har respekt för schäfrar efter att blivit biten. Rebecca minst lika glad och stolt som matte.   

Rebecca ska tvätta sig och Dixon letar reda på hennes målarhandske och apporterar den till henne på 

gästtoaletten!  Första reaktionen från Rebecca är nej! Sedan förklarar jag att han hämtade handsken till henne. Snacka om mys....   

Hör till saken att jag skrikit nej, nej men det sket han i eftersom det var Rebeccas handske. Klok hund.


Denna underbara dag fick Dixon tyvärr vila i buren. Matte hade energi som aldrig förr. Grästrimmade, klippte gräs, plockade oroväckade stora nässlor och annat ogräs. Rengjorde grillen, soppade plattor, tvättade kläder inför hösten, tvättade plattor och styrde runt.

Äntligen infann sig semesterkänslan, sitta vid uteköket och dricka saft, bara njuta och få inspiration.

 

Den känslan har fattats denna sk sommar. Nu med endast denna och nästa vecka kvar känner jag mig i balans med sommaren.  Önskar oss alla att augusti, september kommer att kompensera oss under helgerna.  


Nu väntar en kantarell toast, broccolipaj och ett glas vitt! 

     




Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards