team-dixon

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Grillchef med assistans!

Av Annette Olsson - 9 juli 2012 14:37

Denna vecka i städnigens tecken kombinerat med hundträning. 


Måndagen började med spår i Lavelund. Härligt med dessa vidder. Ett av de längsta spåren hitills, 5 apporter i ett variationsrikt spår. Skog, torrt, hårt, stig och ängsmark. Vi kommer att gå vidare och Vomb blir nästa.


Tisdagen ägnades åt morgonrunda Svaneholms lilla runt sjön.

Storrengöring av kök, fantastiskt hur smutsigt det kan vara på golvlisterna. Har legat på golvet och torkat lister, spegeldörrar, sopat och dammsugit.  


Onsdag Sök/miljögruppen: Riktigt nöjd med påsläppen av Dixon som oxå tog lösrullarna. Dixon tycks lita på mattes skick vilket gör mig så glad.   


Fredag Härlig morgonrunda med en hel del lydnad under vägen.  

Vi avslutade med träning av att stå still när ett företagsgäng gick ut till sina fyrhjulingar. Platsliggning när dom pratade och kollade motorerna. Sittande lugnt och fint när dom drog iväg.


   

Konstigt! min Dixon, lika energisk som han är lika kolugn när det gäller.  


Kvällen blev en underbar bekräftelse på teamwork. Matte fick hjälp av en riktigt duktig assistent. När jag balanserar skärbräda med kycklingfile ut till grillen, följer min assistenst med utan att hoppa. Assistenten håller koll på grillen, koll i köket när matte smörsteker bröd till sin Cesaer sallad.

Sista vändan ut till grillen glömmer jag tången, Dixon kan rutinen och hämtar tången!    Givetvis får han beröm även om avlämnandet av tången inte är helt klockrent.

Resultatet av vårt teamwork blev en underbart god Ceasar Sallad

 


Söndag  Klockan 8.00 och 20 grader varmt. Morgonrunda och ett första spår med 90 graders vinkel men hjälp av att rakt fram kom vi inte längre, således vänster eller höger. Dixon checkade av höger och vände tillbaka mot vänster..... Efter 1 timmes vila, ytterligare spårträning med Enzo, Malte, Shakira, Ali och Dixon.

Första No mattespår. Spårläggarna fick sällskap av två harar. Under liggtiden även rådjur med kid. 

Dixon först ut och precis vid spårstart hare hoppar upp en meter framför Dixon.   Opps! Intresse i sträckt lina, nosar av kommer tillbaka och spårar vidare. Matte nöjd i stekande värme och Dixon trött. Sedan blev det slapp i trädgården och något kallt i glaset. Vattenspridaren åt Dixon.


Måndag underbar morgontur med Dixon och släpande lina.

Avståndet till matte är helt ok och han har koll på matte större delen av tiden.  

Avlutet i slottsparken blev inte sämre! Fullt med fiskmåsar på gräsmattan Dixon sprang ut och matte bestämt NEJ! och inkallning.

Döm om min förvåning när han tvärstannade och kom tillbaks.

Fick givetvis STOR BELÖNING = Godis, Klapp, Mattes glada röst och boll kastad!!!!!  Måsarna satt kvar Dixon kollade men inga som helst tecken till att springa efter dom. Rundan avslutades i Skurup med en lugnt och fint gående. Dixon fick många kommentarer av mötande, hur vacker och fin han är. Jag tror inte det var hans skönhet dom beundrade utan hur lugnt och fint han gick vid sidan. Givetvis var jag tvungen att utmana honom och gick in mellan olika klädstånd! Yeees! Det fixade han oxå.


Slutledning: Om man inte provar kan man inte veta!!!!

Jag tar alla utmaningar, ibland pressar jag honom extra, men är väl medveten om att han kanske inte lyckas. Ibland blir det bra ibland mindre bra.......

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Olsson - 18 oktober 2015 15:00

Söndag 18 oktober   En fredagskväll i september 2014 hörde jag ett skrik från häcken till min infart. Det var mörkt och genast började jag försäkra mig om det var innanför staketet eller utanför. Viktigt med tanke på att Dixon måste kunna släppas...

Av Annette Olsson - 26 juli 2015 18:00

Söndag 26 juli 2015   Semester     Starten blev blöt i flera bemärkelser, ösregn i två veckor. Toalettstolen dröp av kondens och ständigt rinnande. Bilen reparerad för pengar som stod som spön i backen.  Parasollet kasserat, grillen sönderros...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards