team-dixon

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Annette Olsson - 4 juli 2012 22:33

Trött morgon,   förmodligen gårdagens städning!


Team Dixon begav sig till Lavelund igen. Spår som var helt ok men enligt mig inga stilpoäng.   

Nåväl eftersom matte inte var riktigt på G, så får jag ta åt mig detta.


Dagen fortsätter med en dämpad matte, som ägnade sig åt att se på videoklipp för att stärka motivationen. Körde kontaktövnigar och trädgårdsuppletande. Var så himla trött att vi tog en powernap.   


Kvällens sök/miljögrupp blev mycket lyckad för samtliga.

Dixon sist ut och ärligt gjorde ett helt fantastiskt bra arbete.   

Påsläppen var klockrena och lösrullarna tog han.

Med klockrena så menar jag att han litar till fullo på mina "skick".

Trots Ferrari Turbo så är han följsam, lyhörd och följer mig fint.

Plötsligt händer det!  


Till saken hör att Dixon är nästan alltid sist ut, sitter och taggar upp i bilen.

Men idag tydligen inte något problem. Givetvis är det fullt ös men det fanns en skillnad jag inte riktigt kan beskriva.  


Figgarna var mycket utmanande placerade. Team Dixon med tyngdpunkt på team löste det hela till full belåtenhet. Samtliga var imponerade mycket beroende av figgarnas placering.   


Det enda sk. problemet är att han släpper rullarna en halv meter framför mig. Behöver inte vara ett problem, jag tror faktiskt det handlar om upphetsning. Således väntar jag med själva rullen.


Nerförsbacke och en liten uppförsbacke.

Nu måste vi träna markering av apporter. Det är inte lite jag kräver av min ettåring   Det bästa är! Jag känner verkligen att vi är ett team när vi jobbar. Då litar vi båda på varandra. 


Slutledning: Dämpad morgon för mattes del blev Grand Final!       


 

 Kinesiska nakenhunden Laban en liten hjälte!  





Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards