team-dixon

Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

Våga vila!

Av Annette Olsson - 22 maj 2012 18:23

Efter 6 månader av träning varje dag, ser jag resultat och vågar vila  Nyttig erfarenhet för den träningsnörd jag är!

Just nu är vi inne i en mycket harmonisk period. Morgonrundan är ljuvlig, med varmt väder och Dixon som självmant vill ha kontakt hela tiden.  Ikväll är första gången vi inte drar ut på prommis. Vi softar med BL i trädgården! Matte trött efter projektredovisningar, rättningar och förberedelser för betyg.   Bara fyra veckor till semester! Känns helt underbart.

Listan på vad som behöver tränas är lång men måste givetvis ske i rätt ordning. Det var planerat utställning till den 26 maj men det avvaktar vi av flera skäl. Bl. a att matte måste genomföra tjänstegrens-utbildning med hela bataljonens hundar.

Givetvis följer Dixon med för att få ett rejält spår på Björka.   Fysträning av Dixon och matte ska planeras. Vi har tjuvtränat med lätt jogging och Dixon gillar detta   Med tanke på hans ålder tar jag det mycket lugnt men funderar på att börja simträning då han älskar vatten   Så fram till semester blir det enklare form av fysträning, miljö, spår, sök och uppletande. Givetvis kombinerat med kontakt, linförighet, passivitet och gå fint.

Just nu känns det bra för matte att koppla av och inte känna av prestige. Dessutom måste  komage inhandlas omedelbart. Den nya biabädden har äntligen fått väck plasten runt om och Dixon har ännu inte visat tendenser till att bita i densamma. Denna vecka blir det fri träning onsdag, miljö/sök torsdag, lördag spår Björka/miljö patrullhundar och söndag spår skog. 

Slutledning: Träning genom vila kan ge resultat precis som i golf!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Olsson - 18 oktober 2015 15:00

Söndag 18 oktober   En fredagskväll i september 2014 hörde jag ett skrik från häcken till min infart. Det var mörkt och genast började jag försäkra mig om det var innanför staketet eller utanför. Viktigt med tanke på att Dixon måste kunna släppas...

Av Annette Olsson - 26 juli 2015 18:00

Söndag 26 juli 2015   Semester     Starten blev blöt i flera bemärkelser, ösregn i två veckor. Toalettstolen dröp av kondens och ständigt rinnande. Bilen reparerad för pengar som stod som spön i backen.  Parasollet kasserat, grillen sönderros...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Av Annette Olsson - 18 juni 2015 00:00

Torsdag den 18 juni   Första semesterdagen och den har varit optimal. Känns som om jag varvat ner rejält redan första dan. Efter en oerhört jobbig slutspurt på arbetet så planade det ut och jag glidflög sista dagarna.     Sagan om mina och ...

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards