team-dixon

Alla inlägg den 29 april 2012

Av Annette Olsson - 29 april 2012 17:02

 

Av Annette Olsson - 29 april 2012 16:26

Denna vecka har varit en av de bästa träningsmässigt.   Allt har fungerat enligt plan. Känner mig ödmjukt tacksam att Dixon blivit en gosig och följsam kille.  

Kopplar av inomhus och utomhus, följsam och bra kontakt. Inga korrigeringar behövs, inga brösttoner... Vi har blivit samspelta och han är fortfarande busig, taggad och spjuveraktig med glimten i ögat.   

Vissa beteenden skiter jag i just nu. Vill bara njuta av det som fungerar.

Mitt spår? 40 graders lutning nedåt och 12m/sek i ryggen och 30 kg med fyra ben det heter duga det! Dixon fixade det med alla apporter hem. Matte helt slut.

Dixon helt lugn trots att matte kände sig lite skakig, Dixon tryggheten själv! Jag trodde han skulle rusa iväg nedför, när han såg Eros!

Men han fann sig i situationen och vi väntade tillsammans, fick alltså bryta påbörjat spår och börja om. Inte så illa för ett nybörjarspår.   

Regnig tävlingslydnad!  Resulterade i att matte hade solsken i hjärtat hela tiden.   

Dixon blir bara bättre och bättre. Linförigheten börjar likna något riktigt bra. Trots  störningar som hund alldeles bakom oss vid linförighet.  Tack för hjälp!!!!

Dixon visste men brydde sig inte, för vi jobbade!! 
Helt fokuserad på kontakt med mig, så att han blev mentalt utmattad......

Slutledning: Helt plötsligt händer det!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Team Dixon

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundträning

Gästbok

Gästbok


Skapa flashcards